الحياة و الهجرة الى كيبك و كندا

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى يهتم بشؤون المصريين و العرب المهاجرين الى كندا

fanfull
mady 320
rania.gamal.naguib
maha_84
ابوتسنيم
mollar
masry
طلعت
nader
BEBOMIMO
eltonamly
mora
sherif
amrshokr
betterlife
bisho_besh_besh
michael
sherif shawky
حامد
sako
Factor
mena
dentist2010
afandina
هاني مصر
mahmoud
shagoo
francois
sasa012
shogy99
fatma
volkano
بيتر
Muhammad Zidan
Canadian InS
Gerges Romany
جنجون
Admin
rere
اسامة عبد القوى
jessika
phrma83
Nassarlink
47 مشترك

المعايير الجديده لإختيار المتقدمين لكيبيك حسب لائحة 14 اكتوبر 2009 - لو كنت هتقدم ملفك لكيبيك بعد 14/10/2009 اكتب هنا واحنا نحسبلك درجاتك

rania.gamal.naguib
    عضو جديد
    عضو جديد

المعايير الجديده لإختيار المتقدمين لكيبيك حسب لائحة 14 اكتوبر 2009 - لو كنت هتقدم ملفك لكيبيك بعد 14/10/2009 اكتب هنا واحنا نحسبلك درجاتك - صفحة 6 Empty تقييم درجاتى هل اقدم الملف باسمى او باسم زوجى

مُساهمة  rania.gamal.naguib الإثنين 16 مايو - 20:05

[b] المؤهل:صيدلانية السن:31سنة الخبرة صاحبة صيدليةمن 4سنين اللغةالفرنسية :مدرسة فرنسيةحتى الاعدادية والان ادرس الكورسات / الحالة الاجتماعية:متزوجة ولى 2 طفلة 5year and 7year الزوج:/بكارليوس تجارة السن34سنة الخبرة:صاحب عمل(مطعم) من12سنة /اللغةالفرنسية: القليل و ممكن ياخد الكورس ارجو الرد

عدل سابقا من قبل rania.gamal.naguib في الأربعاء 13 يوليو - 22:56 عدل 1 مرات
    mady 320
    عضو جديد
    عضو جديد

المعايير الجديده لإختيار المتقدمين لكيبيك حسب لائحة 14 اكتوبر 2009 - لو كنت هتقدم ملفك لكيبيك بعد 14/10/2009 اكتب هنا واحنا نحسبلك درجاتك - صفحة 6 Empty رد: المعايير الجديده لإختيار المتقدمين لكيبيك حسب لائحة 14 اكتوبر 2009 - لو كنت هتقدم ملفك لكيبيك بعد 14/10/2009 اكتب هنا واحنا نحسبلك درجاتك

مُساهمة  mady 320 الثلاثاء 31 مايو - 2:21

مساء الخير , معلش انا كنت عاوز اتاكد من ان المحامى له 16 نقطة و يا ريت لو كده اعرف ف الحالة دى المعادلة مطلوبة قبل ما اسافر ولا لا ارجو ال رد شكرا
    fanfull
    عضو جديد
    عضو جديد

المعايير الجديده لإختيار المتقدمين لكيبيك حسب لائحة 14 اكتوبر 2009 - لو كنت هتقدم ملفك لكيبيك بعد 14/10/2009 اكتب هنا واحنا نحسبلك درجاتك - صفحة 6 Empty رد: المعايير الجديده لإختيار المتقدمين لكيبيك حسب لائحة 14 اكتوبر 2009 - لو كنت هتقدم ملفك لكيبيك بعد 14/10/2009 اكتب هنا واحنا نحسبلك درجاتك

مُساهمة  fanfull الخميس 16 يونيو - 21:25

تحياتى للاستاذ نصار لانى جديد فى المنتدى وبستفيد منه على طول

انا مصرى

ارجو من سيادتك ان تتكرم وان تحسب نقاطى لانى ارغب بالتقديم للهجرة الى كندا عامة وكيبيك خاصة

المؤهل بكالوريوس نظم معلومات فى مجال جودة التعليم والعمل فى مجالات اخرى

السن 24 سنة

اعزب

خبرة بالعمل 4 سنوات

اللغة الفرنسية خام

اللغة الانجليزية جيد جدا

لايوجد لدى اقارب فى كندا
    Admin
    Admin
    المدير
    المدير

مُساهمة  Admin الأربعاء 22 يونيو - 20:50

يا جماعة قررت كيبك ان تقلص عدد المهاجرين الى 250000 الى 2015 بمعنى حوالى 50000 مهاجر سنويا من انحاء العالم
    و هذا يعنى انة ممكن الموضوع يقعد يقل يقل فى المستقبل
    يا ريت الى عاوز او بيفكر يقدم ينجز شوية و يسرع
    و ربنا مع الجميع
    اخوكم طير مهاجر
    Mohammed
    عضو جديد
    عضو جديد

مُساهمة  Mohammed الثلاثاء 12 يوليو - 19:00

يا جماعة انا محتاج افهم موضوع الهجرة دة و مش عارف اتعامل مع المكاتب ولا لا - لو حد ممكن يحسبلى النقاط اكون شاكر - و بيناتى كالتالى :

الزوج : 32 سنة - بكالوريوس هندس اتصالات- خبرة 9 سنوات فى مجال الشبكات و تكنولوجيا المعلومات + شوية كورسات كدة- الحالة المادية الحمدللة كل الفلوس متوفرةز
    اللغة :انجليزى ممتاز - فرنسى بسيط

الزوجة : ليسانس حقوق
    اللغة : انجليزى معقول - فرنساوى مفيش

الأولاد : 2 اقل من 12 سنة
    وائل عوض
    عضو جديد
    عضو جديد

مُساهمة  وائل عوض الثلاثاء 23 أغسطس - 1:12

انا بشكركم جدا على المنتدى وكذا على قبولى عضو جديد بالمنتدى
    بس انا تايه جدا فى هذا الموضوع وعايز حديساعدنى
    اولا فى حساب درجاتى وحالتى كالتالى:
    السن 35 سنه الا 5 ايام
    المؤهل ليسانس الحقوق 1998
    المهنه مدير اداره التحريات بمكافحه التهرب الضريبى
    وخبره العمل 11سنه فى مجال قانون التهرب الضريبى
    الانجليزى جيد جدا
    الفرنساوى فى البدايه
    الحاله الماديه ميسور الحال
    متزوج وزوجتى ليسانس حقوق ايضا
    عمرها 30 سنه و8 شهور
    الانجايزى جيده
    الفرنساوى ميح درسه المانى ممتاز
    عندى طفلين 10،9 سنوات
    ترجمت كل الورق المطلوب وفتحت حساب فى بنك كريدى اجريكول علشان استخرج البنك درفت علشان مصاريف الهجره
    اولا عايز احسب درجاتى
    ثانيا عايز اعرف اطلع الشيك (البنك درافت ) باسم مين والعنوان الى هبعت عليه الفيل والشيك
    ولسيادتكم جزيل الشكر
    وائل عوض
    عضو جديد
    عضو جديد

مُساهمة  وائل عوض السبت 27 أغسطس - 21:14

انا بشكركم جدا على المنتدى وكذا على قبولى عضو جديد بالمنتدى
    بس انا تايه جدا فى هذا الموضوع وعايز حديساعدنى
    اولا فى حساب درجاتى وحالتى كالتالى:
    السن 35 سنه الا 5 ايام
    المؤهل ليسانس الحقوق 1998
    المهنه مدير اداره التحريات بمكافحه التهرب الضريبى
    وخبره العمل 11سنه فى مجال قانون التهرب الضريبى
    الانجليزى جيد جدا
    الفرنساوى فى البدايه
    الحاله الماديه ميسور الحال
    متزوج وزوجتى ليسانس حقوق ايضا
    عمرها 30 سنه و8 شهور
    الانجايزى جيده
    الفرنساوى ميح درسه المانى ممتاز
    عندى طفلين 10،9 سنوات
    ترجمت كل الورق المطلوب وفتحت حساب فى بنك كريدى اجريكول علشان استخرج البنك درفت علشان مصاريف الهجره
    اولا عايز احسب درجاتى
    ثانيا عايز اعرف اطلع الشيك (البنك درافت ) باسم مين والعنوان الى هبعت عليه الفيل والشيك
    ولسيادتكم جزيل الشكر
    « استعرض الموضوع السابق · استعرض الموضوع التالي »
    Raymond
    عضو جديد
    عضو جديد

المعايير الجديده لإختيار المتقدمين لكيبيك حسب لائحة 14 اكتوبر 2009 - لو كنت هتقدم ملفك لكيبيك بعد 14/10/2009 اكتب هنا واحنا نحسبلك درجاتك - صفحة 6 Empty ألف مبروك على الفايل نمبر

مُساهمة  Raymond الأحد 28 أغسطس - 8:33

ألف مبروك للأخ Betterlife على الفايل نمبر.. أنا كمان منتظر الفايل نمبر

كنت عايز أعرف من حضرتك الفايل نمبر جالك بعد أد إيه.. سمعت إنه 60 يوم هل ده صحيح..؟ أنا الملف بتاعي وصل مونتريال يوم 15/7/2011 فهل كده باقي حوالي 15 يوم ولا إيه الوضع بالظبط..؟

وهل جه لحضرتك بالبريد في ظرف ولا بالبريد وعلى الإيميل كمان..؟ وهل فيه حاجة تانية جاتلك معاه..؟ طب وبعد كده المفروض نعمل إيه ننتظر حتى تحديد موعد المقابلة ولا مش هيبقى فيه مقابلة أصلا..؟ أرجو التوضيح

وما هي المدة المتوقعة للهجرة من بعد وصول الفايل نمبر..؟

خالص تحياتي وألف مبروك مرة أخرى على الفايل نمبر
    mina_ramses
    عضو جديد
    عضو جديد

مُساهمة  mina_ramses الخميس 8 سبتمبر - 19:16

انا مرشد سياحي اتحدث الأنجليزية مستوايا advanced فى اللغة و درست 6 مستويات فرنساوي و اتحدث ايضا اللغة الروسيةمستوايا ايضا advanced
    مؤهلي: بكالوريوس سياحة و فنادق بتقدير ممتاز مع مرتبة الشرف
    اعزب
    و اعمل منذ 6/2011
    هل لدي فرصه في الهجرة و كم نقطة لدي
    ارجو من حضراتكم الرد عليا بسراعة
    و ربنا يعوض تعب محبتكم

الوقت/التاريخ الآن هو الخميس 28 مارس - 9:31