الحياة و الهجرة الى كيبك و كندا

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى يهتم بشؤون المصريين و العرب المهاجرين الى كندا

BEBOMIMO
dora vero
ahmed_fatthy
mohammed yahya
Omar
jessika
بيتر
the world
Muhammad Zidan
samady
melhamy
Nassarlink
16 مشترك

الخطوات الاساسيه للتقديم للهجره لكيبيك

commepapa
    عضو جديد
    عضو جديد

الخطوات الاساسيه للتقديم للهجره لكيبيك - صفحة 2 Empty ردود على بعض التساؤلات

مُساهمة  commepapa الخميس 23 ديسمبر - 14:49

الدرجات 68

و المقدرة المالية تثبتها بحساب بنكى لمدة 6أشهر حسب أفراد الاسرة

لاسرة زوج وزوجة وطفل 4514 دولار كندى
    لاسرة زوج و زوجة و طفلين 4872 دولار كندى و على كل طفل زيادة 358 دولار حساب فى البنك
    mmu19905
    عضو جديد
    عضو جديد

الخطوات الاساسيه للتقديم للهجره لكيبيك - صفحة 2 Empty رد: الخطوات الاساسيه للتقديم للهجره لكيبيك

مُساهمة  mmu19905 الأربعاء 13 أبريل - 7:53

السلام عليكم يا أخوانى عندى أسئله محتاج حد يجاوبنى عليها
    1- أنا بجهز أوراقى عشان أقدم للكيبك بس أنا فى السعوديه و عايز أعرف شهادة الخبره تتوثق ازاى
    2- أنا متجوز بس حاليا معنديش أولاد بس ممكن على ما ييجى ميعاد المقابله أكون بقى عندى طفل.....ساعتها ده حيأثر على ازاى
    3- بعد ما أبعت الورق بشهرين أو ثلاثه بيبعتوا الفايل نمبر على العنوان اللى بكتبه فى البريد(ديه مفهومه)......بس فى الفتره اللى أنا مستنى فيها تحديد ميعاد المقابله بيقولولى ازاى يعنى ايه هى الوسيله اللى بيبلغونى بيها.....ولو عن طريق البريد برده طيب ما أنا ممكن أكون غيرت عنوانى أو مشيت من السعوديه خالص و رحت بلد تانيه أو حتى رجعت مصر....

أرجوكو محتاج حد يفهمنى و يجاوب على أسئلتى و فيه حاجه كمان الوضع فى سوريا اليومين دول ملخبط مش عارف الورق لما حبعته حيوصل عادى ولا أستنى ولا ايه.....؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

الوقت/التاريخ الآن هو الأحد 19 مايو - 20:37