الحياة و الهجرة الى كيبك و كندا

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى يهتم بشؤون المصريين و العرب المهاجرين الى كندا

Engineer
dr medo
francois
مازن الحلبي
rere
kouki
alaafrench
Nassarlink
jessika
abdelhalim
poulaemad
Admin
16 مشترك

لغز الكشف الطبى و مواعيدة الغريبة و المريبة

francois
    عضو
    عضو

لغز الكشف الطبى و مواعيدة الغريبة و المريبة - صفحة 7 Empty رد: لغز الكشف الطبى و مواعيدة الغريبة و المريبة

مُساهمة  francois الثلاثاء 23 فبراير - 22:02

محدش يعرف المديكال وصل لحد فين ؟
    محدش فى شهر 6 عنده ميديكال؟؟
    Admin
    Admin
    المدير
    المدير

لغز الكشف الطبى و مواعيدة الغريبة و المريبة - صفحة 7 Empty رد: لغز الكشف الطبى و مواعيدة الغريبة و المريبة

مُساهمة  Admin الخميس 25 فبراير - 18:31

francois كتب:محدش يعرف المديكال وصل لحد فين ؟
    محدش فى شهر

6 عنده ميديكال؟؟

اخر حاجة سمعتها كان يوم ٢٥/٥ يعني خلاص اهو هانت
    انشا اللة قريب
    وتمنياتي للجميع بالتوفيق
    abdelhalim
    عضو جديد
    عضو جديد

مُساهمة  abdelhalim الجمعة 26 فبراير - 7:34

Admin كتب:
    abdelhalim كتب:كل عيد حب وكل فالنتين داي والناس كلها حب في حب

الحمد لله و بعد عناء طويل وصبر ومثابرة

معلش أنا كنت بعيد عن كل المنتديات ومبشاركش بأي كلمة

ودا كان لظروف صعبة من قبل ماييجي الميدكال بفترة وكمان من بعد ماخلصت الميدكال ولحد ما استلمت الفيزا النهارده
    فمعلش غيابي عنكم طول وعقبال اللي منتظر المقابلة ربنا يكرمه وينجحه واللي في انتظار الميدكال ربنا يسرع ليه الميدكال وكمان يوفقه في الميدكال واللي منتظر التأشيرة يبقي بسرعة ان شاء الله ياخدها
    سلامي لكل الناس والله كلكم وحشتوني ومش هذكر أسماء علشان أنا خايف لانسي اسم حد فيزعل مني وانا مقدرش علي زعلكوا

الف مبروووووووووووووووووك لكل من استلم الفيزا و خاصتا نصار و عبد الحليم و عمر و غيرهم كتير
    و عقبال الباقى يا رب و الى مستنى الطبى و الفيزا و المقابلة و كلة
    و ربنا يكون فى عونالناس الى لم يحتالفهم النجاح
    و شكرااااااااااااا لكم جميعا

ميرسي جدا ياعماد وألف مبروك علي الفيزا وعقبقال كل اللي منتظريين وبطلب منهم انهم يكونوا أهدي مننالاننا كلنا مرينا بظروف صعبة وقلق شديد والحمد لله اننا أخدنا الفيزا في النهاية وربنا يعينا للمرحلة اللي جاية لان دا الأهم
    تمنياتي للجميع بالتوفيق
    francois
    عضو
    عضو

مُساهمة  francois الجمعة 12 مارس - 22:07

ايه يا جماعة محدش عنده اخبار عن المديكال وصل لحد فين confused ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    وبعدين الناس كبارات المنتدى مش باينين ليه ( جيكيسكا - نصار - ادمين ................)انا عارف انك مشغوليين فى اعدادات السفر ربنا معكم ياريت تتواصلوا معنا علشان نطمن عليكم وتعرفونا بالاخبار الحلوة
    jessika
    المشرف العام
    المشرف العام

مُساهمة  jessika السبت 13 مارس - 9:25

ازيك يا فرانسوا

تعيش ع سؤالك معلش متزعلش بس الفترة دى فترة قلق وتوتر غير عادية ف تاريخ البشرية هههههههههههههههههه

المديكال صدقنى ما عارفة دخلوا على شهر 6 ولا لسة؟

بس باذن اللة قريب هتلاقى الحنفية فتحت تانى ويجيلكوا كلكم ورا بعض باذن اللة

ربنا يفرح قلوبكم يارب ويوفقكم
    francois
    عضو
    عضو

مُساهمة  francois السبت 13 مارس - 21:46

jessika كتب:ازيك يا فرانسوا

تعيش ع سؤالك معلش متزعلش بس الفترة دى فترة قلق وتوتر غير عادية ف تاريخ البشرية هههههههههههههههههه

المديكال صدقنى ما عارفة دخلوا على شهر 6 ولا لسة؟

بس باذن اللة قريب هتلاقى الحنفية فتحت تانى ويجيلكوا كلكم ورا بعض باذن اللة

ربنا يفرح قلوبكم يارب ويوفقكم
    ربنا يخليكى لينا يارب وصلى لينا وادعيلنا وربنا معك ويوفقك
    مازن الحلبي
    عضو جديد
    عضو جديد

مُساهمة  مازن الحلبي السبت 13 مارس - 22:46

معليش يا فرانسوا ..اصبر زي ما أنا صابر ..وما بعد الضيق إلا الفرج ..ربنا مع الغلابة ..
    Admin
    Admin
    المدير
    المدير

مُساهمة  Admin الإثنين 15 مارس - 8:55

مازن الحلبي كتب:معليش يا فرانسوا ..اصبر زي ما أنا صابر ..وما بعد الضيق إلا الفرج ..ربنا مع الغلابة ..

انشاء اللة قريبا جدا جدا
    الحقيقة انا شايف ان العملية فى السفارة نايمة خالص بقالها فترة كبيرة سواء الطبى او الفيزا و محدش عارف لية كدة
    يعنى مثلا لينا زميلة خلصت الطبى يوم 2 يناير 2010 و الى الان لم يصل لها اى اخبار عن الفيزا
    و محدش سمعنا ان جالة الطبى الفترة الى فاتت
    على العموم اعتقد انهم ممكن يكونو بيخلصو الحالات الى باقية من 2009 عشان يقفلوها تماما و باكد لتانى مرة ان دة رايى الشخصى
    و ربنا يوفق الجميع يا رب

مازن الحلبي
    عضو جديد
    عضو جديد

مُساهمة  مازن الحلبي الإثنين 15 مارس - 10:20

Admin كتب:
    مازن الحلبي كتب:معليش يا فرانسوا ..اصبر زي ما أنا صابر ..وما بعد الضيق إلا الفرج ..ربنا مع الغلابة ..

انشاء اللة قريبا جدا جدا
    الحقيقة انا شايف ان العملية فى السفارة نايمة خالص بقالها فترة كبيرة سواء الطبى او الفيزا و محدش عارف لية كدة
    يعنى مثلا لينا زميلة خلصت الطبى يوم 2 يناير 2010 و الى الان لم يصل لها اى اخبار عن الفيزا
    و محدش سمعنا ان جالة الطبى الفترة الى فاتت
    على العموم اعتقد انهم ممكن يكونو بيخلصو الحالات الى باقية من 2009 عشان يقفلوها تماما و باكد لتانى مرة ان دة رايى الشخصى
    و ربنا يوفق الجميع يا رب

معرفش يا جماعة ...اليوم وصلني ايمل من السفارة ردا على ايمل كنت ارسلتو للسفارة من 10 ايام بطلب فيها تسريع الاجراءات بيقولولي ماتطلبش تسريع الاجراءات ...تأكد لما تخلص عملية background screening اجراءات الميدكال حتصلك ..يا سلام ..جابوا التايهة يعني ..بس انا تفاءلت مع انو جواب روتيني ..عشان جاوبوني دلوقتي وبعد 10 ايام ؟؟؟ يبقا ابتدوا يشتغلوا ..ندعي ونقول يارب
    Admin
    Admin
    المدير
    المدير

مُساهمة  Admin الأربعاء 17 مارس - 12:39

ازيكم يا اعضاء المنتدى الكرام
    اية يا جماعة مفيش اخبار خالص عن اى حد جالة الفيزا او الميدكال فى الفترة الى فاتت ؟؟؟؟
    فى ناس كتير قلقانة على وصول الفيزا او الميدكال و يا ريت الى يعرف اى معلومة يكتبها
    انا اعرف ناس عملو الطبى يوم 29-11-2009 و لسة الفيزا ماجتش لحد دلوقتى و ايضا 2 يناير 2010 و لسة الفيزا مجتش

هل يا جماعة فى حد عندة معلومات ؟
    sameh william
    عضو جديد
    عضو جديد

لغز الكشف الطبى و مواعيدة الغريبة و المريبة - صفحة 7 Empty انتظار الكشف الطبي

مُساهمة  sameh william الخميس 18 مارس - 9:32

مساء الخير مست/ادمند
    نحن في انتظار الكشف الطبي ولم يطلب بعد البرجرسنج في 15/12/2008
    وحتي الان لم يطلب دة معناة مش كويس علما باننا نتكلم الفرنسية والانجلزية والايطالية بطلاقة وفي المقابلة بسوريا قيل لنا اننا اخزنا اعلي الدرجات ولكن حتي اليوم لم يطلب منا المديكل
    ممكن لوسمحت تقولي رايك في التاخير دة لة معنت مش كويس صح
    شكرا سامح وليم
    jessika
    المشرف العام
    المشرف العام

مُساهمة  jessika الخميس 18 مارس - 9:38

صباح الخير استاذ سامح

لا داعى للقلق ......صديقة ليا نفس معاد البروسيس بتاع حضرتك من شهر 12 ووصلها المديكال من تلت اسابيع بس

الوقت دة على حسب حظط وورقك ف ايد مين من الموظفين يعنى مجرد وقت وروتين باذن اللة يوصلك اليومين دول

وياريت حضرتك تبعت لهم اميل تسال عن سبب التاخير وان شاء اللة خير

بالتوفيق
    sameh william
    عضو جديد
    عضو جديد

لغز الكشف الطبى و مواعيدة الغريبة و المريبة - صفحة 7 Empty لم يصلني الميل غير لان

مُساهمة  sameh william الخميس 18 مارس - 9:59

merci مدام جيسكا
    لم يصلني ردك غير اليوم مرسي جدا وعلي العموم انا مش عارف اعمل اية
    ارسلت لهم 3 مرات ولم يردو هو بع دة كلة ممكن ميبعتوش حتي رد وبعدين الكشف الطبي عاوز شهرين والفيزا شهرين يعني مش هانسفر السنة دي عشان البرد هيكون دخل . شكرا مرة اخري علي زؤئك
    ربنا معاكي
    jessika
    المشرف العام
    المشرف العام

مُساهمة  jessika الخميس 25 مارس - 11:20

نشكر ربنا وصلت الفيزا من عشر دقايق عقبالكم كلكـــــــــــــــــــــــــــــــــــــم
    مازن الحلبي
    عضو جديد
    عضو جديد

مُساهمة  مازن الحلبي الخميس 25 مارس - 18:17

الف مليون مبروك ...وعقبال اللاندينج وبالتوفيق ..وماتنسيناش من الدعاء ..انتم السابقون واحنا اللاحقون ...بإذن الله
    francois
    عضو
    عضو

مُساهمة  francois الجمعة 26 مارس - 12:41

jessika كتب:نشكر ربنا وصلت الفيزا من عشر دقايق عقبالكم كلكـــــــــــــــــــــــــــــــــــــم
    الف مبروك ربنا معكم وياريت تتبعونا بالاخبار انا عارف ان اول ايام بتكون صعبة شوية بس نفسنا نطمن عليكم
    ربنا معكم
    francois
    عضو
    عضو

مُساهمة  francois الجمعة 26 مارس - 12:43

عقبالنا كلنا انشاء الله وربنا يصبرناالدور على مازن الحلبى
    مازن الحلبي
    عضو جديد
    عضو جديد

مُساهمة  مازن الحلبي الجمعة 26 مارس - 12:47

[تسلم عزيزي فرانسوا ..عقبالنا كلنا ..هو الانتظار صعب ..وصدقني كلنا زهقانين..وقرفانين ..بس كل شي بوقتو ..واحنا رضيانين باللي يقسموا ربنا
    jessika
    المشرف العام
    المشرف العام

مُساهمة  jessika الجمعة 26 مارس - 17:28

اللة يبارك فيكم جميعا

وربنا يكملكم ع خير

متقلقش يا فرانسوا اللى بدا المشوار قادر يكملة ويعملك افضل حاجة ف الدنيا

وان شاء اللة يوصلك قريب يا مازن المديكال كل تاخيرة للخير علشان ظروفك انت عارف

وادعولنا نوصل والامور تتسهل وهاكون تحت امركم ف اى استفسار باذن ربنا
    Admin
    Admin
    المدير
    المدير

مُساهمة  Admin الأحد 28 مارس - 12:56

jessika كتب:نشكر ربنا وصلت الفيزا من عشر دقايق عقبالكم كلكـــــــــــــــــــــــــــــــــــــم
    اخيرااااااااااااا يا جيسكا
    يا ساتر دة انتى كنتى قلقانة جدا و تعبانا معاكى
    الحمد للة ان الفيزا جتلكم و انشاء اللة ربنا يكمل طريقك بخير انتى و الاسرة
    و الف مليوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووون مبروك على الفيزا و عقبال البيت الملك هناك يا رب
    و اسف على التاخير

و عقبال كل اعضاء المنتدى جميعا
    Rero
    عضو جديد
    عضو جديد

مُساهمة  Rero الخميس 29 أبريل - 16:48

مساء الخير عليكم
    انا عملت المقابله نوفمبر 2009 في سوريا ونجحت الحمد لله وقدمت الملف الفيدرال في يناير 2010 المفروض استني الكشف الطيبي علي امتي كده؟ و هما دلوقتي وصلوا لشهر ايه؟
    ولو هعمل عملية ليزك لتصحيح النظر فيها مشكله او تعطيل في الاجراءات او لا ؟
    شكرا جدا
    francois
    عضو
    عضو

مُساهمة  francois الخميس 29 أبريل - 21:33

Rero كتب:مساء الخير عليكم
    انا عملت المقابله نوفمبر 2009 في سوريا ونجحت الحمد لله وقدمت الملف الفيدرال في يناير 2010 المفروض استني الكشف الطيبي علي امتي كده؟ و هما دلوقتي وصلوا لشهر ايه؟
    ولو هعمل عملية ليزك لتصحيح النظر فيها مشكله او تعطيل في الاجراءات او لا ؟
    شكرا جدا
    المعاد المحتمل ان يأتى خلاله الميديكال 9 شهور
    هم تقريبا وصلو لحد شهر 9
    اعتقد بلاش عمليات الا بعد الميديكال
    ahly
    عضو جديد
    عضو جديد

مُساهمة  ahly الإثنين 10 مايو - 7:47

Good morning every one, my file is in processing 22/11/2009, if any one knows they reach which date for medical , it will be great.please send me
    ahly
    عضو جديد
    عضو جديد

مُساهمة  ahly الإثنين 10 مايو - 7:50

ملفى فى السفارة فى البروسيس 22/11/2009
    لو حد يعرف ال ميديكال وصل لاية يا ريت يبعتلى بليييييييييييييييييييييييييييييييز
    sameh william
    عضو جديد
    عضو جديد

مُساهمة  sameh william الإثنين 10 مايو - 8:21

انا يا جماعة معنديش اي اخبار عن الكشف الطبي انا برسسبنج من 15/12/2008 وحتي الان لم يصل المديكال وعوز اقول ايضا زوجت صديق لي يعمل بكندا واخزوا الجواز الخاص بها من شهر نوفمبر وحتي الان الجواز محجوز بالسفارة
    راي من يعمل لاخز الهجرة لا ينتظر اي رد ويشوف حياتة طبيعي عشان الناس دية روتنين لاقصي درجة,انا في انتظار المديكال من 18 شهر حتي الان, علي العموم لاستلام الكشف الطبي بعد تقديم البرسسينج بياخز من 18 الي 24 شهر [/b][/i]

مواضيع مماثلة

-

الوقت/التاريخ الآن هو الأحد 19 مايو - 16:45